Το Μάρκετινγκ της Τρέλας. Κεφάλαια 3 - 6

Συνέχεια από: Το Μάρκετινγκ της Τρέλας - Η Ιστορία των ψυχοφαρμάκων (βίντεο)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 - ΤΟ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ (DSM)
Χωρίς οποιοδήποτε επιστημονικό εργαστηριακό τεστ που να δείχνει την παρουσία ή την απουσία διανοητικού προβλήματος, πώς δουλεύει το ψυχιατρικό διαγνωστικό σύστημα – και πώς έγινε τόσο διαδεδομένο;
Οι ψυχίατροι εξέδωσαν το Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Διανοητικών Ασθενειών (DSM) το 1952, καταγράφοντας 112 αυτοαποκαλούμενες «διανοητικές διαταραχές» βασισμένες όχι σε καθιερωμένη διαδικασία, αλλά με ψήφους που στάλθηκαν από ψυχίατρους.

Και με κάθε νέα έκδοση του DSM, οι διαγνώσεις όχι μόνο αυξάνονται σε αριθμό, αλλά ρίχνουν ένα μεγαλύτερο δίχτυ, για να περιλάβουν ολόκληρες πληθυσμιακές ομάδες. Ως αποτέλεσμα, σχεδόν ένα εκατομμύριο παιδιά έχουν διαγνωστεί ως διπολικά.

Το 2007, μισό εκατομμύριο παιδιά και έφηβοι έλαβαν τουλάχιστον μια συνταγή για κάποιο αντιψυχωτικό. Τα αντιψυχωτικά φάρμακα, ισχυρά χημικά που προορίζονταν αρχικά μόνο για αυτούς που είχαν σοβαρά ψυχικά προβλήματα, είναι μια βιομηχανία 22,8 δις δολαρίων.


Ωστόσο ο μέσος άνθρωπος αγνοεί παντελώς ότι οι ψυχιατρικές διαγνώσεις δεν έχουν επιστημονική βάση αλλά είναι απλώς συμπεριφορές που ψηφίζονται υπέρ ή κατά.
Κάτι που μας οδηγεί στο επόμενο ερώτημα: Πώς οι ψυχίατροι παίρνουν τις επινοημένες «διαταραχές» και πείθουν τον κόσμο ότι τις έχει;


http://gr.cchr.org/videos/marketing-of-madness/all-in-favor-say-aye.html


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 - ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ

ΠΟΥΛΩΝΤΑΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΕΙΣ
Νοσοκαπηλεία (ουσιαστικό): «Η ενέργεια του να πείθεις ουσιαστικά ανθρώπους που είναι υγειείς ότι είναι άρρωστοι, ή τους ελαφρώς άρρωστους ότι είναι πολύ βαριά άρρωστοι».
Οι ψυχίατροι το γνωρίζουν. Οι φαρμακευτικές εταιρείες το γνωρίζουν. Και τα στελέχη στο χώρο της διαφήμισης ανά τον κόσμο επίσης το γνωρίζουν.

Η Νοσοκαπηλεία είναι μια αρκετά επιτυχημένη στρατηγική που μετατρέπει συνηθισμένες καταστάσεις της ζωής σε καταστάσεις ψυχιατρικού νοσήματος, κάνοντας τον κάθε άνθρωπο να ανησυχεί για την πιο πρόσφατη «ψυχική ασθένεια» και να απαιτεί κάποιο χάπι.
Σύμφωνα με έναν ειδικό του μάρκετινγκ: «Δεν υπάρχει πιο ασαφής κατηγορία ασθένειας απ’ αυτή του άγχους και της κατάθλιψης, όπου σπάνια βασίζεται σε μετρήσιμα σωματικά συμπτώματα κι έτσι μπορεί να ερμηνευτεί μόνο ως έννοια που δεν είναι κάτι χειροπιαστό ή
Και πιάνει. Οι ψυχίατροι και οι φαρμακευτικές εταιρείες έχουν δημιουργήσει μια κερδοφόρα γωνιά στην αγορά που προσφέρει πάνω από 150.000 δολάρια κάθε λεπτό.

Αλλά με τις καμπάνιες νοσοκαπηλείας που δημιουργούν την ψευδαίσθηση ευρέως διαδεδομένων ψυχικών ασθενειών, πόσο ασφαλή είναι τα φάρμακα που συνταγογραφούν οι ψυχίατροι για να τις αντιμετωπίσουν;

http://gr.cchr.org/videos/marketing-of-madness/disease-mongering.html


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 - ΨΥΧΟΤΡΟΠΑ ΥΠΟ ΔΟΚΙΜΗ
Τα ψυχοτρόπα φάρμακα έχουν γίνει το προτιμώμενο όπλο της μοντέρνας ψυχιατρικής. Αλλά είναι τόσο ασφαλή όσο θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε;
Στ’ αλήθεια, οι ισχυρισμοί των ψυχιάτρων και των φαρμακευτικών εταιρειών για το γεγονός ότι τα ψυχοτρόπα είναι ασφαλή, απέχουν πολύ από την αλήθεια.

Αρχικά, οι δοκιμές για την ασφάλεια των φαρμάκων γίνονται κυρίως από φαρμακευτικές εταιρείες και όχι από κυβερνητικούς φορείς ή ανεξάρτητα εργαστήρια, δημιουργώντας μια φανερή σύγκρουση συμφερόντων.
Οι ψυχίατροι δεν έχουν καν επιστημονικά εργαστηριακά τεστ για να μετρήσουν αντικειμενικά τη βελτίωση, κάτι που επιτρέπει στους ερευνητές ψυχοφαρμάκων να παραποιούν τα αποτελέσματα των δοκιμών προς όφελος των φαρμακευτικών.
Και υπάρχουν παρά πολλοί τρόποι για να επηρεάσουν τις δοκιμές και να αποφύγουν τα αρνητικά πορίσματα ή να τονίσουν τα θετικά.

Όπως σχολίασε ένας ειδικός περί φαρμάκων: «Μπορεί να αποδειχτεί ότι τα αποτελέσματα των ερευνών είναι ψευδή».
Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Πλήθος αρνητικών συνεπειών που σχετίζονται με ψυχοτρόπα φάρμακα έχουν ανακαλυφθεί, συμπεριλαμβάνοντας ανθρωποκτονίες και αυτοκτονίες.

Με αυτό το επίπεδο διαφθοράς να διεισδύει στις δοκιμές των ψυχοτρόπων φαρμάκων, η ερώτηση που παραμένει είναι:
Πού είναι εκείνοι στους οποίους έχουμε εμπιστευτεί την προστασία μας;


http://gr.cchr.org/videos/marketing-of-madness/psychotropics-on-trial.html


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 - ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ - ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΩΣ ΑΠΟΥΣΑ
Γιατί λοιπόν επιτρέπονται τόσα πολλά επικίνδυνα ψυχοτρόπα φάρμακα στην αγορά;
Ένας λόγος μπορεί να είναι το πήγαινε έλα μεταξύ κυβέρνησης, ακαδημαϊκών κύκλων και φαρμακοβιομηχανιών, όπου οι επιτροπές που προτείνουν την έγκριση ψυχοτρόπων φαρμάκων εδώ και καιρό αποτελούνται από ψυχίατρους που συνδέονται οικονομικά με φαρμακευτικές εταιρείες.
Ακόμα ένας λόγος μπορεί να είναι ότι αντί να υπάρχει μια λειτουργία που να εξασφαλίζει την παρακολούθηση του προϊόντος μετά την κυκλοφορία του, η τελική φάση των κλινικών δοκιμών έχει μετατραπεί σε έρευνα με σκοπό να δοκιμάζει τα ψυχοτρόπα φάρμακα για τη δημιουργία περισσότερων ψυχιατρικών διαταραχών.

Γι’ αυτό το λόγο οι φαρμακευτικές εταιρείες έχουν τριπλάσια περιθώρια κέρδους απ’ ό,τι οι περισσότερες επιχειρήσεις.
Στην πραγματικότητα, τα συνολικά έσοδα των δέκα κορυφαίων φαρμακευτικών στη λίστα των 500 στο περιοδικό Fortune ξεπερνούν τα συνολικά έσοδα των υπόλοιπων 490 επιχειρήσεων.
Και με τόσα πολλά χρήματα να παίζονται, δεν είναι να απορεί κανείς γιατί δεν ενημερώνονται οι μέτοχοι για την αλήθεια σχετικά με τα φάρμακα των εταιριών στις οποίες επενδύουν.

Αλλά από τη στιγμή που το φάρμακο εγκριθεί, η επόμενη πρόκληση είναι η εξής:

Πώς πείθει κανείς τους γιατρούς που συνταγογραφούν ότι αυτά τα φάρμακα είναι τελείως ασφαλή, αποτελεσματικά και έχουν λίγες παρενέργειες, όταν οι δοκιμές της φαρμακοβιομηχανίας αποδεικνύουν πως αυτό δεν ισχύει;

http://gr.cchr.org/videos/marketing-of-madness/watchdog.html


www.youtube.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου